Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Naar Manapouri

Vrijdag 12 febr. Vanochtend al op tijd vertrokken. Ik wilde helemaal langs de zuidkust rijden en had verschillende tips meegekregen om te bekijken onderweg. Eerst naar de Matai falls. Een stukje lopen door weer zo'n geheimzinnig bos naar 2 watervallen. Was wel mooi maar niet spectaculair. Vervolgens gestopt bij Florence Hill Lookout. Een mooi uitzicht over de oceaan en de Tautuku Bay. Ook nog even bij een mooi meertje, Lake Wilkie gekeken. Daarna naar de parkeerplaats van de Cathedral Caves. Dit zijn grotten die alleen bij laag water te bezoeken zijn. Het zou om 11:45 uur open gaan. Alleen bleek toen dat je op sandalen en in korte broek moest gaan want het water zou boven je knieën komen. Dat ging voor mij dus helaas niet door, want mijn knie mag nog niet nat worden. Dus maar weer verder. In Invercargill nog wat boodschappen gedaan. Het stuk daarna was vrij saai maar vanaf Tuarapere werd het weer bergachtiger en warmer. Bij Clifden ook nog de grootste houten hangbrug van NZ uit 1899 bewonderd. Om een uur of vijf was ik op mijn volgende bestemming. Weer een leuk huisje met uitzicht op de bergen van het Fjordland. De dochter van de eigenaar werkt bij de VVV in Te Anau en ze heeft me al wat wandeltips gegeven. Hier blijf ik 3 nachten.

Allemaal bedankt voor de reacties. Het zoekplaatje van de zeehonden is door het verkleinen van de foto nog onduidelijker geworden.

Reacties

Reacties

Diana en Sieko

Hoi Ria. Fijn dat je nu je koffer hebt. Anders zou hij de hele vakantie achter je aan blijven reizen. Heel leuk de verhalen te lezen. Super hoor dat je dat helemaal in je eentje doet. Je komt toch altijd weer voor onverwachte situaties te staan. Het lijken ons allemaal aardige mensen waar je logeert . En leuke vakantiehuisjes. Nog veel reisplezier !!!! Liefs van ons.

Ria L.

Wat heerlijk, die verhalen van je. Hoeveel km.heb je er nu opzitten? Het is daar wel onwijs mooi, wat zal jij genieten.
Je hebt het ook nog iedere keer getroffen met het onderkomen voor de nacht. Ziet er goed uit allemaal. Kook je daar nu ook nog zelf? Veel plezier voor je verdere reis!
groetjes.

José

Wat een leuke huisjes heb je en ook weer lekker om even 3 nachten ergens te verblijven.
Heb gisteren even op het net jouw overnight boottocht bekeken en daar is echt niks mis mee.
Gert Yvonne en Saar jullie kunnen nog best een keertje voor dat Saar leerplichtig wordt. Je krijgt gewoon de kriebels als je alles weer leest en de foto's ziet.
Met de atlas van nieuw zeeland op tafel hebben wij al bijna weer een route bepaald. Ria geniet lekker verder van alles en aan alle reacties te zien leven veel mensen met mijn dappere grote zus mee. Knuf

Paul Sanders

Dag Ria,
Wat een prachtige reis maak je!
De foto's kijk ik zelden, daar had ik vroeger al niet zoveel mee.. vakantiefoto's van een ander bekijken.. maar je verhalen lees ik met plezier!!

Geniet volop en kom zonder verdere kleerscheuren thuis!
Hartelijke groet
Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!