Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Halkett lodge

• Het tweede deel van de reis naar Auckland verliep ook goed. Maar toen moest ik mijn koffer ophalen en die kwam maar niet. Gemeld bij de bagage balie. Er werd een formulier ingevuld, mijn eerste twee adressen opgegeven en ik moest maar afwachten. Ze zouden bellen en mailen als ze iets wisten. Derde vliegreis was maar een uur, dus dat ging snel. In Christchurch aangekomen de auto opgehaald en naar Halkett Lodge gereden. Dat was ongeveer 20 km. Gelukkig maar, want na bijna 24 uur vliegen zonder veel te slapen en dan ook nog links moeten rijden, dat valt toch tegen. En als je dan ook nog moet wennen aan een temperatuur van 30 graden ben je blij als je op je bestemming bent. Goede ontvangst bij Robbert en Scott waarvan de een Nederlander is en ook nog geboren in Arnhem, net als ik. Dus dat gaf meteen stof tot praten. Scott had een heerlijke maaltijdsalade gemaakt en daarna heb ik mijn bed opgezocht. Goed geslapen en al helemaal aan het tijdsverschil gewend. Maar ja, die koffer is er nog steeds niet. Dan heb je niet veel aan je handbagage met maar weinig extra kleding.
  • Woensdag 3 febr. Na een heerlijk ontbijt naar Christchurch gereden en eerst wat boodschappen gedaan. Het volgende adres heb ik selfcatering in een lodge. Daarna in het centrum rondgekeken bij de door de aardbeving van 2012 verwoeste kathedraal. De botanische tuin was mooi, maar de rest van de stad was een en al bouwactiviteitvv. Daarna op advies van Robbert naar Lyttleton gereden. Via Governes bay en Dyers pas weer terug naar Christchurch. Er was weer een heerlijke maaltijd gemaakt en we hebben gezellig zitten praten. Maar nog steeds geen koffer. Het wordt wel lastig en je bedenkt steeds meer dingen die er in zitten en die je nu mist. Tot zover vandaag.

Bert

Fijn te lezen, dat je goed bent aangekomen in NZ.
Balen mbt. de koffer. Een prachtige reis naar Twizel.

Rita

Leuk, die ontmoeting met een oude stadsgenoot en balen van je koffer. Hopelijk wordt die snel nagezonden. Geeft wel gezeur en extra rompslomp. Groetjes Rita

Jenny

Inderdaad balen dat je koffer weg is. Ik hoop dat ze hem nog kunnen nasturen.
Hier is het niet zo warm.
Groetjes

José

Fijn dat de reis goed verlopen is en wel vervelend die koffer, het kost je gewoon negatieve energie. In Twizel hebben ze vast onderbroeken een afritsbroek en een lekker t-shirt enz. Bizar de kathedraal in Christchurch zo op de foto te zien. Veel plezier in Twizel, lake Pukaki en lake Tekapo met het schattige kerkje.
Ik duim voor je dat de koffer snel weer terug is!

nelly

Goede reis gehad,lees ik. Koffer kwijt flink balen.
Ze zijn flink aan het verbouwen/herstellen in Christchurch,
zie ik op de foto.
Mooie reis verder en geniet van de prachtige natuur.

Gert

Geen verkeerde lodge om te verblijven. Blijven genieten.

Ria

Wat ontzettend vervelend nu, die koffer weg, maar hij zal vast nog wel terechtkomen!
Leuk dat je een oud stadsgenoot trof, heerlijke stof tot praten. Christchurch dus behoorlijk getroffen in 2012...
Lijkt me leuk om iedere keer weer naar iets nieuws uit te kunnen kijken, dus veel reisgenot!

Joke

Dat is schrikken van die koffer. Wij vertrekken morgen naar indonesie.... Blijft leuk om je te volgen. Kijk uit naar volgende bericht!

Pauline Ravestijn

Dat is heel erg vervelend en lastig dat je jouw koffer nog mist. Laten we hopen dat het toch nog snel terecht komt.

Fijn dat het getroffen hebt met die Robbert en Scott.
Geniet ervan en wens jou nog hele fijne belevenissen.

Leuk om jouw reis te mogen volgen.

Evelyn

Wat vervelend van je koffer Ria. Bewaar je bonnen van spullen die je nu moet kopen ( onderbroek, tandpasta etc.) Dit krijg je terug van je reisverzekering

Ans

Leuk je te volgen,wel vervelend van je koffer.
Geniet van het mooie weer en de natuur.

Diana

Wat leuk om je reisverhaal te lezen. Wel jammer van je koffer. Maar probeer het te vergeten en lekker te genieten. Wat grappig dat je iemand treft die ook uit Arnhem komt. De wereld is dan toch weer klein. Liefs. Sieko en Diana.

Sjaak

Hoi Ria,

De knop van de niet aangekomen koffer omdraaien en lekker genieten aldaar. Spullen zijn vervangbaar.

Debby

Hoi Ria, fijn om te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
Wel jammer van je koffer.
Tip: Als het goed is staat in de polis van je reisverzekering dat je na 24 uur zonder bagage al een vergoeding krijgt om kleding te kopen. Als je geen zin hebt om het uit te zoeken bewaar dan je bonnetjes.

geniet er van