Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Russell

  • Zaterdag 19 maart. Vanochtend op weg naar Kaihohe om een nieuwe autoband te halen. Ik was al gewaarschuwd dat er veel wielrenners op de weg zouden zijn. Er was een meerdaagse wielerwedstrijd en die ging vandaag toevallig ook van Omapere naar Russell. Af en toe dus rustig achter een peloton rijden tot je er voorbij kon. Ach, ik hoef vandaag maar 102 km te rijden, dus alle tijd. Bij de garage aangekomen bleek dat ze mijn band niet op voorraad hadden. Aardige meneer heeft gebeld naar Whangarei, waar ik dinsdag langs kom op weg naar Auckland. Het verbaasde me niets en ik begin er al aardig aan te wennen dat niet alles gladjes verloopt. Dus maar weer opletten dat ik niet harder dan 80 km/h rij. De kortste weg naar Russell was met een Ferry van 10 minuten. Anders moest je 100 km omrijden. Ik had tijd genoeg maar ben toch maar met de boot gegaan vanwege de band. Mijn B&B is een huis van meer dan 100 jaar oud en het is in 1993 in stukken verhuisd van Dargaville naar Russell en daarna helemaal in oorspronkelijke stijl gerestaureerd. Veel bloemetjes behang en tierelantijnen. Het is een heel houten huis, zoals trouwens de meeste huizen hier zijn en er is heel veel kauri in verwerkt. Dat hoef je nu niet meer te proberen. Bovendien is de gastvrouw Marilyn een fanatieke quiltster en dat sprak me natuurlijk wel aan. Overal liggen en hangen quilts. Ook op mijn bed een hele mooie. 'sWinters geeft ze ook les in de ballroom, de grootste kamer.
  • Zondag 20 maart. Gisteren bij de I-site naar wandelingen gevraagd. Ik ga een rondje lopen. Eerst naar de auto Ferry, daar oversteken naar Opua, langs het strand naar Paihia en met het voetveer weer terug naar Russell. In het begin kan ik de bewegwijzering niet altijd volgen en het kaartje heeft geen schaalverdeling. Maar uiteindelijk kom ik toch op het goede pad. Eerst een lange vlonder door een drassig gebied (de Orongo Bay) met veel mangrove struiken. Daarna op en neer door een bos. Het heeft vannacht flink geregend en de paden zijn hier en daar glad. Gelukkig heb ik mijn onvolprezen wandelstokken bij me. Bovendien was het heel benauwd door de hoge vochtigheid. Dat was dus flink zweten. Bij de Ferry aangekomen overgevaren als voetganger. Toen weer geen bewegwijzering maar ik wist dat ik rechtsaf pal langs het strand moest. Weer een stuk vlonder en toen op en neer over een pad dat net in het bos lag terwijl je steeds het strand zag. Daarna een stuk echt over het strand en weer bos. Uiteindelijk, na 6 uur aangekomen in Paihia en daar had ik wel weer eens zin in fish & chips. Er zat gelukkig ook salade bij, want ik mis wel de groente hier. Net voor de voetgangersferry even een regnbui, maar die was al snel weer over. Deze overtocht duurde zo'n 20 minuten en in Russell scheen de zon weer. Mijn conditie is er aardig op vooruit gegaan, want ik was niet eens echt moe. Nu maar eens kijken wat ik morgen ga doen. Mijn laatste niet reizen dag.

Reacties

Reacties

Diana en Sieko

Dat wil ik best geloven dat je nu een geweldige conditie hebt. Je hebt heel wat gewandeld daar. Je loopt me straks helemaal weg in Schagen als we weer gaan wandelen. Leuk dat je daar iemand treft die ook quilts maakt. De tijd gaat nu snel voor je . Ik ga je verhalen nog missen als je weer terug bent.
Liefs van ons.

Joep Slijkerman

Wie verre rijzen doet, kan veel verhalen.
En je herinneringen...die nemen niemand je meer af!

Groeten uit Wieringerwaard.

Pauline

Schrok even toen je schreef over autobrand, maar begreep dat je autoband bedoelde. Ja, ja na zo'n lange tijd in den vreemde ga je aan hun manier van doen wennen en onze wegbewijzering is duidelijk anders.
Enfin ook leuk dat je kennis maakt met iemand die ook fervente quiltster is.
Je hebt ons de afgelopen periode verwend met jouw verslagen, hoe anders zal het zijn als je terug bent. In elk geval heb jij al jouw herinneringen en foto's; dat is echt heel waardevol.
Veel plezier nog en hartelijke groet van ons beiden.

José

Die B&B zou zo mee kunnen doen aan het tv programma in Nederland. Dat vw busje op de foto is helemaal cool ...ook leuk om daar mee te reizen.
Volgende week moet je echt gaan afkicken maar Nederland is ook weer mooi

Rita

Leuk verslag weer. Geniet van je verhalen. Het schiet voor jou nu wel op nog een paar dagen en dan weer terug op stek. Geniet er nog van... en kan je die luxe car niet inleveren met de lekke band? Scheelt jou weer tijd

Leta

Leuk, dat we even contact hadden op mijn verjaardag! Het was bij jou al 19 maart en bij ons nog de 18e!
Vanwege de band en de wielerwedstrijd konden we niet lang praten. Ik heb wel je fantastische uitzicht gezien op FaceTime! Heb je al Nieuw-Zeelandse lapjes gescoord?
Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!