Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Bay of Islands

  • Maandag 21 maart. Vanochtend weer een uitgebreid ontbijt met iedere dag een ander warm gerecht. Het is maar goed dat ik veel loop, anders zou ik kilo's aankomen. Het regende op dat moment behoorlijk, maar omdat het hier aardig waait is het ook zo weer over. Russell ligt aan de Bay of Islands. Het ligt op een schiereiland en ik wilde wel eens kijken wart er op het noordelijkste puntje te zien was. Op mijn gemak via de weg naar een parkeerplaats gelopen waar een pad het bos in ging. Ik had geen echt goede kaart van de omgeving en ben maar een beetje op goed geluk gaan lopen. Je kunt hier nooit echt ver verdwalen, want je komt altijd wel weer bij een strandje uit als je naar beneden loopt. In dit geval liep het pad omhoog en kwam uit bij een grote vlaggenmast. Hier zou de eerste Nieuw Zeelandse vlag gewapperd hebben na het verdrag van Waitangi tussen de Maori en de Engelsen.Het plaatsje Okiato bij de autoferry zou ook de eerste hoofdstad zijn geweest. Weer een pad naar beneden, dat op een weg uitkwam. Daar stond een bord 1,4 km naar Russell via het strand. Even onthouden voor straks terug. Verder over de weg tot er een bordje stond "Jim's walkway". Dat leek me beter dan asfalt. Heel leuk paadje, onderaan langs een watertje met waterlelies. Daarna kwam ik op het smalste deel van het schiereiland, Tapeka beach. Je hebt daar 2 stranden, één aan de westkust en één aan de oostkust. Als je het wil volgen moet je maar eens op Google Maps kijken. Eerst aan de ene kant een tijd zitten kijken naar een ouderwets zeilschip dat langs kwam. Ging behoorlijk op en neer door de golven. Toen aan het andere strand nog een panoramafoto gemaakt. Het zag er dreigend uit in de verte waar de wind vandaan kwam. Dus ben ik weer langzaam teruggegaan via het eerder geziene pad en kwam op het strand van Russell uit. Wel raar weer, overal om me heen wolken en ik liep in de zon. Verder de middag rustig wat zitten lezen. Eind van de middag nog even naar de Oneroa Bay (ook weer zo'n mooi strand hoorde ik van anderen) gereden en een video gemaakt van de golven. Nog even goed in me opgenomen wat voor moois ik weer zag en dat het nu echt bijna voorbij is. Morgen onderweg nog een mooi stuk als ik via de Russell Road naar Hwy 1 ga.
  • Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Ik heb bewust niet op elke reactie geantwoord, maar heb geprobeerd jullie vragen in mijn verhaal te beantwoorden.

Reacties

Reacties

Ria L.

Jij hartelijk bedankt voor alle mooie verhalen. Je hebt het fantastisch weergegeven, zo kon ik idd. via Google Maps meereizen en meegenieten. Alvast een hele goeie terugreis gewenst! lieve groet, Ria

Nelly

Wat weer een mooie vergezichten en prachtige verhalen.

Wij hier flink aan het oefenen voor het Hoogfeest van Pasen.

Geniet nog, groeten Nelly

Nellie

Ja, het is bijna gedaan he. Maar dan heb je ook een geweldige tijd achter de rug. Geniet van de laatste dagen en kom tevreden en gezond terug.
Je hebt voor ons een prachtig verslag geschreven. Dankjewel!

Rita

Elke dag genoten van je reisverslag. Zo kon ik toch een beetje meegenieten. Sterkte met het afscheid nemen van Nieuw Zeeland en een goede en veilige thuisreis toegewenst. Liefs Rita

Pauline

Dag Ria, je hebt groot gelijk dat je niet reageert op alles wat wij als reactie geven; dat is toch ook ondoenlijk. Het is al bijzonder dat wij iedere keer weer een ander verslag van jou krijgen en zo van jou een mooie impressie krijgen
hoe jouw dag verlopen is en wat je allemaal hebt meegemaakt. Wens je alvast een hele goede/veilige terugvlucht en een behouden thuiskomst. Tot ziens!

Bert

Hallo Ria
Bedankt voor al je leuke verhalen en mooie foto's.
Ik heb er van genoten en de kans dat we snel terug gaan naar NZ is alleen maar groter geworden.
Een goede terugreis en.........
let goed op je koffer.

Ans

Wat een prachtige verslagen ik geniet er van,nog een paar fijne dagen en een goede reis en en met veel mooie ervaringen terug Tot gauw.groetjes Ans.

Jenny

Hoi Ria. Je verhalen en foto's waren mooi. Ik heb een goed beeld van Nieuw Zeeland gekregen en wil er vast een keer naar toe. Goede vlucht naar huis en tot gauw.

Joke en Anneke

Hallo Ria,

Heel hartelijk bedankt dat we met je mee mochten reizen.
Zoals eerder gezegd hebben we genoten van jouw mooie verhalen en prachtige foto's Jij zou echt wel een mooi reisboek kunnen schrijven.Wij denken dat je vroeger vast mooie cijfers had voor opstel schrijven.Goede terug reis gewenst. Lieve groetjes van ons .

José

En dan.....zit het er bijna op. Snuif nog even goed de Nieuw zeelandse lucht op. Een hele rustige terugvlucht en alvast welkom thuis
Dank voor je gezellige verslagen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!