Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Laatste dagen

  • Nou vooruit, nog één verhaaltje
  • Dinsdag 22 maart. Het is bewolkt en het waait hard, maar toch is het 22 graden. Als je vertrekt met heel mooi weer is het erger. Na weer een heerlijk ontbijt via de Russell Road naar het zuiden. 80 Km een heel bochtige weg. Ach, ik mag toch niet zo hard. Ik kon het niet laten om toch nog 2 keer te stoppen om te genieten van de woeste golven van de oceaan. Nog even een video gemaakt. Om 11 uur was ik bij de garage in Whangarei en het zal jullie niet verbazen dat ook daar geen goede band aanwezig was. Ik had al zo'n voorgevoel. Morgen zou hij toch echt in Auckland vlak bij het vliegveld zijn. Ik kan de auto natuurlijk ook inleveren met kapotte band, maar dan gaan ze misschien extra kosten berekenen en ik heb tijd genoeg morgen. Het schijnt maar 20 minuten werk te zijn om hem te verwisselen. Dus maar weer verder over Hwy 1 naar Auckland. Het wordt steeds drukker en het is best lastig als je niet zo hard rijdt om al die ongeduldige automobilisten er steeds weer langs te laten. Maar uiteindelijk wordt het een 4 baans weg en rijd ik steeds helemaal links. Zal trouwens weer wennen zijn om rechts te rijden na ruim 7 weken. Ik bekijk iedere dag mijn route op Google Maps en maak dan op en papiertje een beschrijving als het ingewikkeld is. Alle afslagen worden ruim van te voren aangegeven. Dat werkt prima en zo ben ik goed aangekomen op mijn laatste onderkomen in een buitenwijk van Auckland. Eind van de middag kon ik het toch niet laten om nog even Mount Eden te beklimmen. Heel apart, een oude vulkaankrater, helemaal begroeid met gras, midden in Auckland. Boven een 360 graden uitzicht. Jammer dat het vrij bewolkt was, want bij helder weer was het nog fascinerender geweest. De laatste B&B was meer een hotel en niet zo gezellig, maar goed, het is maar voor één nacht. Toen belde Viktor en bracht me op de hoogte van een aanslag in Brussel. Normaal ben ik niet zo bang uitgevallen, maar nu vind ik het toch wel erg dichtbij komen. Hopelijk gaat alles goed met de terugreis.
  • Woensdag 23 maart. Vandaag had ik geen zin in een " cooked braekfast". De laatste dagen een beetje te veel gegeten. Het was even een gepuzzel om alles weer in mijn koffer en handbagage te krijgen en nu maar hopen dat het niet te zwaar is. Ik had natuurlijk wat extra kleding gekocht en nog wat cadeautjes. De garage was eenvoudig te vinden en het verwisselen ging inderdaad snel. Daarna de auto ingeleverd. Ik zou per mail wel horen wat het gaat kosten. Natuurlijk was ik toen veel te vroeg op het vliegveld. Nog geïnformeerd naar de claim vanwege mijn te late bagage op de heenweg. Ik kan thuis alle bonnetjes indienen per mail. Toen begon het lange wachten weer. Koffie met en broodje genomen en een tijd zitten lezen. Ik had al heel modern een boardingpas op mijn telefoon, maar kreeg ook nog een papieren exemplaar. Alles verliep verder goed en om even voor 15 uur gingen we de lucht in. Meteen mijn horloge vast 5 uur terug gezet op Hong Kong tijd. Nu is het 11 uur lang afwachten tot we daar zijn. Dan 3,5 uur overstaptijd en vervolgens nog eens ruim 12 uur vliegen. Ben benieuwd hoe gaar ik aankom.

Reacties

Reacties

Gerard en Renate

Het was leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien, bedankt dat we jouw vakantie zo mochten mee beleven! Goede reis en hopelijk met al de bagage dit keer!

Jenny

Goede vlucht naar huis

Thomas en Letty

Hoi Ria,
Met veel plezier hebben we jouw reis de afgelopen maanden gevolgd: indrukwekkend ! We zullen de regelmatige impressies in woord en beeld missen ! Dank je wel voor het delen!

We wensen je een goede terugreis en een goed aankomen in het Schagense- !

Sieko en Diana

Een hele goede reis. Het was leuk om de afgelopen weken je verhalen te lezen en zo je reis te kunnen volgen. Heel erg bedankt. Liefs van ons.

Pauline

Dag Ria,
Nogmaals dank voor jouw prachtige vakantiefeuilleton met fantastische foto - illustratie. We hebben bijzonder genoten. Laten we hopen dat jouw terugreis goed verloopt. Kom bij thuiskomst dan eerst maar goed bij.
We zien en spreken elkaar weer.
Hartelijke groeten van ons beiden.

Joep Slijkerman

Welkom thuis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!