Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Hooker Valley track

  • Zaterdag 6 febr. De wandeling gisteren avond hier in de buurt was snel klaar. Het was nog erg heet en er stond een stevige droge wind, waardoor er veel stuifzand was op de paden. Toen het donker was nog naar de sterren gekeken. Je ziet er hier heeeeeel veel, want het is volkomen donker buiten. Nergens verlichting. Heel mooi.
  • Vanochtend al om 7:30 uur vertrokken richting Mount Cook. Dat is 62 km rijden langs het Lake Pukaki. Turquois blauw water en een strak blauwe lucht. Onderweg foto's gemaakt, dus ik deed er ruim een uur over. Af en toe kom je een auto tegen en je waant je soms alleen op de wereld. Aan het einde bij de Campground de auto geparkeerd. Er staan hier veel Campers en jongelui met tentjes. Er liepen heel wat mensen de Hooker Valley track. Gelukkig was het eerste deel in de schaduw. Het is een behoorlijk geciviliseerd pad met nieuwe trapjes en vlonders hier en daar. Normaal houd ik daar niet zo van, maar nu was ik er wel blij mee, zo zonder stokken en hoge bergschoenen. Rita, dit kun jij ook makkelijk. Drie maal over een lange hangbrug en na 1,5 uur was ik aan het eindpunt bij een groot gletsjermeer waar hier en daar nog wat ijs dreef. Schitterend! Ik dacht alleen dat dit meer ook blauw zou zijn Yvonne? Het uiteinde van de gletsjer was helemaal zwart en het water lichtbruin. Er liepen allerlei nationaliteiten rond. Zwitsers, Fransen, Engelsen, Japanners of Chinezen (dat verschil zie ik niet). Af en toe vraag ik iemand een foto van me te maken en dan raak je vanzelf aan de praat. Erg leuk, dan ben je wel alleen maar niet eenzaam. De terugtocht was ook weer erg mooi, dan ziet het er weer veel anders uit. Onderweg ook nog een paar keer gerommel van vallend gletsjerijs gehoord. Ook hier zie je de gevolgen van de opwarming van de aarde. Het was een schitterende tocht.
  • Daarna teruggereden en in Twizel nog wat boodschappen gedaan. Ik wilde een oplaadsnoer voor mijn NZ telefoon halen en toen zag ik dat ik een gesprek gemist had. Há dacht ik, mijn koffer is terecht, want niemand anders weet dit nummer. Ik teruggebeld en degene die ik aan de lijn kreeg begreep er niets van. Toen de voicemail afgeluisterd en dat bleek iemand te zijn die me prijzen van camera's doorgaf. Wat heb ik daar nu aan? Dus nog steeds geen bagage. Eigenlijk kan een mens met weinig spullen leven. Af en toe een wasje doen (ja, er is hier zelfs een wasmachine) dan kom je een heel eind.
  • Dat was het weer voor zover. Morgen ga ik naar het Otago Peninsula bij Dunedin. Wordt vervolgd

Reacties

Reacties

Bert

Fijn te lezen, dat het goed met je gaat. Heerlijk je omschrijving van je tocht langs het Lake Pukaki en vooral de Hooker Valley Track en de ondersteunende foto's. Net als bij Yvonne kwamen wij bij een helder blauw gletsjermeer met stukken ijs uit. Mogelijk het verschil tussen voorjaar en zomer. Geniet ze verder.

Gert

Hoi oma,
Ik waan mij weer helemaal in Nieuw Zeeland. De foto's brengen allemaal leuke herinneringen naar boven. Beleef het allemaal weer opnieuw.
Begin lichtelijk jaloers te worden.

Rita

Schitterende plaatjes en ja hoor maak mij maar jaloers! Ik heb er nu al spijt van. Leuk die contacten Onderweg. Benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet ze

Ria(M)

Hoi Ria,
Door jou verhaal komen de herinneringen van mijn eigen tijd in New Zeeland weer boven. Het is zo'n heerlijk land en ik ontdek dat we nog lang niet alles hebben gezien.
Groetjes Ria

Ans

Wat is het mooi daar de sneeuw op de bergen en die strakblauwe lucht prachtige foto's .Je red het toch zonder koffer alles is te koop.maar het blijft vervelend,Mischien komt hij nog terecht.genieten van de reis .groetjes uit een grijs Nederland.

Vincent

Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt.. weleen beetje jammer van je koffer..maar zal vast goed komen! Hier gaat ook alles goed op werk.. dus heb nog geen vragen over micro haha..
geniet er maar lekker van..

gr vin

Ineke

Even n berichtje naar het schitterende Nieuw Zeeland. heb je een fijn autootje ? het is zeker een goed idee om zo door dit land te reizen.Je fotos zijn prachtig het s om jaloers op te worden! groetjes van mij Ineke

Ineke

gelukkig is je bagage weer terecht. Als nu ook nog de inhoud klopte is het gelukkig weer O.K. Het is zeker de ,moeite waard om naar MOUNT COOK te gaan.Geniet er van Wim,en

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!