Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Hoera, mijn koffer is gesignaleerd.

Dinsdag 9 febr.

  • Eerst naar de apotheek in McAndrews Bay. Ik heb nog tot morgen medicijnen. Het gemailde recept van mijn huisarts is hier niet geldig, dus moet ik eerst naar een dokter. Er wordt keurig voor me gebeld voor een afspraak en ik kan binnen een uur terecht in Portobello. Ik dus weer terug op zoek naar het medical centre aldaar. Ik kom in een soort wijkgebouwtje. Ze wisten al van mijn komst en ik wordt uiterst vriendelijk te woord gestaan. Of ik even wil wachten, de dokter komt zo. Er is geen andere patiënt te bekennen. De aankleding van de wachtkamer ziet er uit als bij ons in de jaren zeventig. Heel rommelig en gedateerd. Maar de arts was zeer vriendelijk en ze nam alle tijd om ook nog even naar mijn knie te kijken. Schoongemaakt, er zit echt een gat is, en een hechtpleister er op. Ook moest ik nog een tetanus injectie (difterie kreeg ik er gratis bij) halen bij de nurse. Zij kwam uit Duitsland, dus met haar verder in het Duits. Kortom het was een heel avontuur om de medische wereld hier eens van de andere kant te bekijken.
  • Toen op naar Dunedin. Bergschoenen en wandelstokken aangeschaft. Bij een bank wilde ik geld pinnen maar het apparaat zei dat ik assistentie moest vragen bij de balie. Na ongeveer een kwartier was ik aan de beurt, ach ik heb alle tijd. Dat ook weer afgehandeld. Nog wat etenswaren gehaald en toen was ik de drukke stad weer zat. Nog maar een keer gebeld of ze al iets wisten van mijn bagage. Weer een antwoord ingesproken. Toen had ik eindelijk weer internet en kreeg ik een mail dat mijn koffer in Hong Kong is gevonden zonder label. Of ik een nummer wil bellen om te controleren of hij echt van mij is. Geen gehoor. Gelukkig werd ik toen teruggebeld en ja, hoera, het is echt mijn koffer. Hij is al in Auckland en wordt morgen vroeg naar Dunedin gevlogen. Komt om 9:15 uur aan. Ze willen hem wel naar mijn volgende adres sturen maar ik zie dat is vlak langs het vliegveld kom op weg naar de Catlins. Dus wil ik hem daar wel ophalen. Kan er tenminste weer niet iets mis gaan. Ik heb het gevoel dat mijn vakantie nu pas echt begint.
  • Ik vergeet helamaal te vertellen dat het nog steeds mooi weer is. Het uploaden van foto' duurt me hier te lang, dus die houden jullie nog tegoed.

Woensdag 10 febr.

  • Heb net alles ingepakt, krijg een telefoontje dat mijn koffer het vliegtuig gemist heeft. Ach, dat kan gebeuren. Nu komt hij pas begin van de avond, maar dan ben ik al weer 140 km zuidelijker. Ze zeggen dat ze hem daar komen brengen. We zullen het zien. Ik ga eerst maar proberen om die schoenen en stokken terug te brengen, want dat past niet allemaal terug in mijn koffer.
  • Tot zover maar weer, wordt vervolgd

Reacties

Reacties

Bert

Goed bericht Ria.
Zal je net zien net na de aankoop van nieuwe schoenen en stokken. Succes met de knie en verder gaan met het genieten.

Rita

Wat een verhaal van die koffer. Mooi dat hij terecht is. Nu nog in jouw bezit zien te krijgen. Je beleeft wel wat zo. Weer eens wat anders. Probeer wel schade vergoeding te claimen. Zeker ook de dokter enzo. Zal Tineke op de hoogte brengen. Heeft slechte wifi maar leeft wel mee. Liefs uit Leusden

Gerard en Renate

Leuk om te zien dat het bij jou al woensdag is :-)
We hopen dat je koffer snel arriveert en dat je blijft genieten daar!

Pauline

Och Ria, dat is toch wat met die koffer. Enfin hopelijk komt het wel goed aan op jouw volgende adres. Wat een belevenissen allemaal. Het beste met jouw knie en doe maar voorzichtig.
Daaaag, tot de volgende keer.

Nelly,

Hoi Ria,

Wat een gedoe, maar ook wel weer avontuurlijk.

Beterschap met je knie, en genieten blijven.

Allemaal verrassingen dus!!!

ans

Wat beleef je veel.je koffer is gevonden nu nog op de plaats waar je hem op kan halen ,wat een avontuur.Wel heel leuk om je te volgen en dan dat mooie weer hier regent het pijpenstelen.beterschap met je knie, en groetjes.

Leta

Je wens om met 'locals' kennis te maken tijdens deze vakantie, komt wel uit ;-).
Ik zou best even op de thee of de borrel willen bij je...
Liefs uit Leiden!

Teun

Hallo Ria.
Weet niet hoe je reist maar voor Dunedin ligt nog een mooi gebied de mouracci bols de moeite waard. Wat zal je nog een mooie dingen gaan zien op het zuider eiland.
Geniet er van ik lees graag je verslagen.

Rita

mooie foto's weer. Op het zoekplaatje niets kunnen ontdekken of staan er dieren links op de rotsen? Koffer al in je bezit of heeft nu de besteldienst een lekke band of zoiets?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!