Riainnieuwzeeland.reismee.nl

The Catlins

  • Woensdag 10 febr. Eerst naar Dunedin gereden en de bergschoenen en stokken weer teruggebracht. Dat kon gelukkig en het bedrag werd keurig op mijn creditcard bijgeschreven. Later bleek dat ik wel € 15 minder terug kreeg omdat de NZD goedkoper geworden was. Kijken of we dat ook kunnen declareren. Daarna op weg naar het zuiden via Hwy 1. Rustig gereden, want dan zie je nog wat. Af en toe zijn er bypass lanes, dan kan het snelle verkeer me weer passeren. Het verkeer wordt steeds rustiger. Overal zie je grote bossen uitgebloeide lelies. Wat moet het hier in het voorjaar mooi zijn, als die bloeien. Ik weet nu al dat ik dit nog een keer wil doen in oktober/ november en dan andersom, van noord naar zuid. Nog wat eten ingeslagen in Balclutha en afgeslagen naar de Scenic route de Owaka Hwy. Het landschap is heuvel/bergachtig, zoiets als Sauerland maar dan met minder bossen een heeeeel veeeel schapen. Nog even de afslag Kakapoint genomen en bij de oceaan gekeken. Schitterend blauw! Bij de afslag naar Mohua Park moest ik nog 7,4 km gravelweg rijden tot de ingang van het park. Ik werd hartelijk verwelkomt door Mary en kreeg de sleutel van mijn cottage Riririro. Werkelijk een plaatje. Veranda met hangstoel en uitzicht op de heuvels. Prima onderkomen. Je hoort hier alleen maar vogels. Ik hoor steeds een bijzondere vogel met een deuntje op verschillende toonhoogten. Later hoor ik dat het een belbird is. 's Avonds een eind de weg terug gelopen om te zien of mijn koffer er aan kwam. Niets. Ik heb hier geen telefonisch bereik. Terug bij het hoofdgebouw kon ik internetten en kreeg een mail dat de koffer in Dunedin is, maar dat ze niet weten waar hij heen moet. Dat had ik toch duidelijk doorgegeven!!! Toen heeft Mary voor me gebeld en duidelijk ingesproken waar de koffer naar toe moet. Nu komt hij morgen. Ach ja, een dag meer of minder maakt nu ook niet veel meer uit.
  • Donderdag 11 febr. Mary heeft nog een keer gebeld. De koffer zou morgen pas komen (dan ga ik al weer verder). Ze heeft het voor elkaar gekregen dat ik een VIP behandeling krijg en dat hij vandaag komt. Nog steeds mooi weer en ik ga beginnen aan de Catlins River track.. Een wandelroute langs de river Catlin met twee 1 persoons hangbruggen en via een bospad terug. Ik heb 2 wandelstokken geleend en die kwamen goed van pas. Totaal 6,5 uur onderweg geweest. Kwam nog 2 Nederlandse jongens tegen die de andere kant op liepen. Moe maar voldaan terug in mijn huisje stond daar zowaar mijn koffer. Hoera.

Reacties

Reacties

nelly

prachtig je verhalen, fijn te lezen ,dat je knie geen belemmering is om uren te wandelen.
En wat een vriendelijke mensen, rust en vrijheid aldaar.
Prettig dat je koffer er weer is.
In een andere outfit weer op pad.

Yvonne

Hi mam,
Wat een belevenissen weer! Heb je nog pinguïns gezien bij Kakapoint? Wij konden ze toen zo vanaf de camping uit zee zien wandelen. Maar dat was wel in de avond. Fijn dat je koffer er weer is! (en dan ook nog een VIP behandeling, wat een service zeg haha????) GENIET!
Kus

José

Terwijl ik jouw verhaal lees lig jij bijna alweer te slapen aan de west kant van het zuider eiland. De Catlins zien er ook mooi uit getuige jouw foto's ...je ziet id dat de varens op jouw foto's anders uitzien als in oktober november...uit uitrollen van de grote nieuwe bladeren begint dan. Zeker een goede reden om gewoon nog eens te gaan. Die koffer!!! Wist je nog wat erin zat hihi. Doubtfull sound ben weer benieuwd naar je volgende verslag

Tjitta

Wat een feest om je verslagen te lezen, Ria. Heerlijk voor je dat je zo'n prachtige wandeling hebt kunnen maken en die foto van de oceaan met pluimen op de voorgrond....prachtig!!!

Pauline

Jeetje, wat een belevenissen toch allemaal. Genoten van jouw verslag en de prachtige foto's. Je hebt overigens een mooi onderkomen en ook heel leuk dat je die wandelroute hebt gemaakt. Fijn dat je jouw koffer weer terug hebt. Eind goed al goed. Op naar het volgende avontuur.
Zie met spanning weer jouw volgende verslag tegemoet.

Jenny

Wat maak je veel mee. Leuk je verslagen en de foto's.
Fijn dat je nu je koffer weer hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!