Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Kepler Track

  • Hallo allemaal, daar ben ik weer. Om even wat vragen van jullie te beantwoorde: Ik heb inmiddels ruim 1500 km gereden. In de huisjes kook ik meestal zelf en in de B&B's ga ik lekker uit eten. Het weer is tot nu toe steeds goed. Een keer 's avonds een flinke bui, maar verder mag ik niet klagen.
  • Zaterdag 13 febr. Eerst naar het 20 km noordelijke Te Anau gereden. Daar wat kaartmateriaal over wandelingen gehaald. Toen naar het begin van de Kepler Track. Een mooie wandeling door een bos, vlak langs het Lake Te Anau via Dok Bay tot aan Brod Bay. Onderweg verschillende keren op het strand geweest. Het water is nog steeds helder Gert. Vanochtend was het bewolkt met af en toe een spatje regen maar om 12 uur was er weer een strakblauwe lucht. Omdat ik pas 2 uur onderweg was besloot ik nog een eind door te lopen richting Luxmore Hut (ja, die hutten blijven trekken) maar dat zou nog vier uur zijn. Dus na een tijdje weer teruggelopen want het bos bleef bos. Het was een mooie wandeling over een makkelijk pad. Bij terugkomst heerlijk in de zon op mijn veranda gezeten.
  • Zondag 14 febr. Vandaag een ander deel van de Kepler Track gelopen. Eerst met de auto tot halverwege Te Anau naar Rainbow Reach Carpark. Er stonden al heel wat auto's Het was een soortgelijk pad als gisteren maar toen stond er ineens een bord "Danger Geological instability". Er was een stuk van het pad afgebrokkeld. Via een klauterpad de rose lintjes aan de bomen gevolgd. Het was maar 200 m en toen kwam ik weer op het goede pad. Verder door een soort "Lord of the Ring" bos. Later las ik dat hier ook opnames voor die film gemaakt zijn. Opeens een schitterend uitzicht op de Waiau river (river Auduin in de film) Na een uurtje of twee bij de Moturau Hut aangekomen. Die hutten hier zijn alleen maar slaapgelegenheid voor trekkers die de hele tocht van 4 dagen lopen. Eten moet je zelf meebrengen. Daar op het strand van Lake Manapouri mijn broodje opgegeten met soep. Ze hebben hier instant pompoensoep Tineke. Onderweg toch nog aardig wat mensen tegen gekomen en nog Nederlanders gesproken.
  • Onderweg terug hoorde ik in de auto dat er vanmiddag net een aardbeving van 5,6 op de schaal van Richter in Christchurch is geweest. Daar was ik anderhalve week geleden nog. Heel bizar.
  • Morgen ga ik een overnight cruise maken op de Doubtful Sound en ben dan waarschijnlijk helemaal niet bereikbaar en verstoken van internet.

Reacties

Reacties

Bert

Zo te lezen genieten je volop van de prachtige natuur en het heerlijke weer. Mooie foto's van de Kepler Track.
Geniet van de cruise op de Doubtful Sound.

Rita

Weer prachtige plaatjes. Behalve dat klauterpad voor mij wel te doen? Geniet van de boottocht. Ik duim voor mooi weer Liefs

Pauline

Weer een mooi verslag en je beleeft ook van alles. Oeps, ja zo'n aardbeving daar moet je toch niet aan denken. Enfin je bent daar geweest en toen was het okay. Geniet er maar lekker van en alvast een fijne bootcruise gewenst met stralend mooi weer!

José

Gisterenavond met Gerrit, collega van Bert en clazien over 22 febr. 5 jaar geleden gehad over de aardbeving in Christchurch....zij hebben toen een aantal uren vast gezeten in de gondel naar littleton, en waren alle bagage kwijt......heel bizar dat jij er net geweest bent en weer een aardbeving. Gelukkig nu geen gewonden en dodén.
Zo te lezen ben je heerlijk aan het wandelen en lukt dat ook goed met je kapotte knie...bikkel hoor.

Yvonne

Mooie foto's mam, en wat fijn dat er tegenwoordig bijna overal internet is. Saar vindt het heel leuk om met oma te facetimen. Zou inderdaad leuk zijn Jose, als wij met Saar ook nog eens naar Nieuw Zeeland kunnen. Laat opa en oma Slijk het maar niet lezen haha.
Dikke kus vanuit Schagen

beatrijs

Mooie foto's, Ria en leuk om te lezen. 'Lord of the Rings' kijken dan maar in de avonduren??
Je knie werkt gewoon mee overdag?

ans

Wat leuk om je zo te volgen en dat je zo geniet.Wel een raar idee dat er een aardbeving geweest is,maar gulukkig was jij er niet meerGeniet van de bootcruise morgen.
Groetjes

Joke en Anneke

Hoi Ria ,
We genieten van je mooie verhalen en foto's . Je doet, ziet
en beleeft heel veel .We kunnen het bijna niet bijbenen.
We schrokken wel dat er een aardbeving was.
Wel Ria geniet van de komende boottrip.
Groetjes van ons beiden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!