Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Wanaka

  • Woensdag 17 febr. De tocht naar het eiland Mou Wahou gaat door. Ik moet me om 9 uur melden bij de Marina aanlegsteiger. Er gaan nog 7 andere mensen mee. In een klein bootje varen we in een half uurtje over Lake Wanaka naar het eiland. De gids vertelt ondertussen al van alles en hij is goed te verstaan. Op dit eiland leven twee Buff Weka's, een soort loopvogel, die niet kan vliegen, met 18 nakomelingen. Ze worden omschreven als "ecologisch naïef" en dat was hun ondergang. Hier leven ze beschermd. Ook zijn er kleine gekko's. Het weer is nog goed en we klimmen naar de top van het eiland. 150 m hoger ligt een mooi meer en daar houden we een pauze met koffie/ thee en cookies. Op de top, nog 50 m hoger is weer een schitterend uitzicht. Daarna weer afgedaald en om 12:30 uur waren we weer bij de steiger.
  • 's Middags begon het te regenen en daarna ook nog te onweren. Ik ben alleen even Wanaka ingegaan, een vrij toeristische plaats, ook in de winter een ski-oord. Deze B&B heeft 3 kamers. Gisteren waren er Duitsers en nu Australiërs en Canadezen. Genoeg aanspraak dus.
  • Donderdag 18 febr. Als ik wakker wordt schijnt de zon.Vanochtend weer een uitgebreid ontbijt, deze keer met pancakes. Om 9 uur vertrokken en over de Mount Aspiring road naar de parkeerplaats van de Diamond Lake Track. Ik was niet de enige die daar ging wandelen. Eerst een breed pad langs Lake Diamond, daarna werd het steeds smaller en begon het te klimmen via stevige houten traptreden door de bush. Het was inmiddels zachtjes gaan regenen. Toen kwam er een bord " Rocky Mountains" (ja die hebben ze hier kennelijk ook) links aanhouden. Het werd behoorlijk steil en zonder stokken was ik omgekeerd. Maar die had ik bij me, dus toch maar verder. Koffiepauze genomen onder een overhangende rots, daar zat ik droog. Daarna over een soort plateau naar een uitzichtpunt. Het regende inmiddels behoorlijk, dus regenjas en broek maar aangetrokken. Ondanks de regen was het uitzicht mooi. Daar kwam ik ook een stel Nederlanders tegen. Het is zo leuk, je begint in het Engels tegen elkaar tot er een door heeft dat je net zo goed in het Nederlands verder kunt. Vervolgens weer afgedaald naar de auto en het bleek dat ik aan een nieuw regenpak toe ben, want ik was tot op mijn hemd nat. Om 1:30 uur was ik weer in Wanaka en heb eerst een hete douche genomen om daarna dit verhaal te schrijven. Het regent nog steeds. Ze zijn er hier wel blij mee, want het heeft 3 maanden niet geregend. Alle grasvelden zijn geel. Dat was het weer voor zover. Morgen een lange rit van 280 km naar de westkust, naar Frans Josef, waar ik 2 dagen blijf.

Reacties

Reacties

Gerard en Renate

Foto's zien er super uit, lekker dat je zo aan het genieten ben. Veel plezier nog en we blijven je mooi volgen zo!

José

Zo jij duikt weer lekker je bed in en morgen weer km's maken. Wanaka weer achter je latend...wat maak je veel mee hè in 2,5 week. Mooie foto's weer! Ik probeer in het weekend je een keer te bereiken via facetime.

Pauline

Wat heb ik weer genoten van de wetenswaardigheden en de mooie foto's. Geweldig hoor wat je allemaal hebt gedaan en dan ook nog met die regen. Leuk hoor, succes met de volgende trip naar Frans Josef. Veel plezier en zie jouw verslag weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!