Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Ngakawa

  • Allemaal weer bedankt voor de reacties en jullie meeleven. Het kost veel tijd, maar ik vind het leuk om mijn belevenissen met jullie te delen. Want waar moet je beginnen te vertellen als je na 8 weken thuis komt.
  • Zondag 21 febr. Om 7:30 uur vertrokken uit Frans Josef met nog een beetje miezerregen. Al snel weer gestopt om een foto te maken en wat zie ik als ik terug kijk? Een mooie besneeuwde bergtop in het zonnetje. Snik, wat heb ik allemaal niet gezien? Dus daar ook nog een foto van gemaakt. Ik rijd naar het noorden en kom steeds over heel brede rivier mondingen die in de zee uitkomen. Prachtig gezicht allemaal. In het goud stadje Ross even koffie gedronken en in Hokotika wat langer rondgelopen en aan het strand geweest. In Greymouth boodschappen gedaan bij de New World (ik heb inmiddels een toeristen klantenkaart). Dat is een hele grote supermarktketen met winkels wel 5 x zo groot als onze gemiddelde AH. Verder maar weer met mooie uitzichtpunten bij Twelfe Mile Bluff en vervolgens naar Punakaiki met de beroemde pancake rocks en blowholes. Helaas was ik 2 uur te laat om deze laatsten vol te zien lopen met vloed. Het was er erg toeristisch, maar dit moet je echt gezien hebben. Heel indrukwekkend al die rotsformaties die op een stapel pannenkoeken lijken. Bij Cape Foulwind (het waaide er inderdaad heel hard) wilde ik nog naar zeehonden gaan kijken maar dat bleek nog een uur lopen te zijn. Daar had ik vandaag geen zin in. Misschien op de terugweg. In Westport getankt en gegeten en toen was het nog 30 km naar Ngakawau. Het was een hele mooie tocht, erg afwisselend en die wegen langs de kust zijn ook schitterend. Mijn B&B ligt bijna op het strand, alleen een weg ertussen. Weer een hartelijke ontvangst en een mooie kamer. Heerlijk geslapen met het ruisen van de golven als achtergrond.
  • Maandag 22 febr. Na het ontbijt eerst nog een wasje gedaan. De zon schijnt en ik krijg een droogrek om het op mijn terras te drogen. Om 9:30 uur op weg naar de Charming Creek Walkway. Een wandeling van 10 km over een oude kolenmijn spoorbaan uit het begin van de vorige eeuw. Een mooi pad door het bos langs de Ngakawau River. Onderweg 2x een hangbrug en een mooie waterval. Ook 2 tunnels, waar je gelukkig de uitgang aan de andere kant kon zien. Later bedacht ik dat er op mijn telefoon een zaklamp zit. Dus die heb ik op de terugweg gebruikt. Er stond 3 uur voor de wandeling , maar na 2 uur en 20 minuten was ik bij de restanten van een oud mijnstadje en 2 mijningangen. Even verder de parkeerplaats om de tocht vanaf de andere kant te doen. Op de heenweg niemand gezien, maar op de terugweg nog wel een aantal mensen gezien en gesproken. Om 3 uur was ik weer terug. Na een warme douche nog even naar het plaatselijke winkeltje gelopen. Wat een rommeltje daar. In de snackbar rook het naar oud frituurvet, dus heb ik een bakje noedels opgewarmd met veel tomaten en alfalfa erbij toch een gezonde maaltijd In de tuin opgegeten. Het is inmiddels wel wat bewolkter geworden. Ik ga bij zonsondergang nog even op het strand kijken.

Reacties

Reacties

Yvonne

Elke ochtend kijk ik meteen of er weer een verhaal opstaat van mijn mamsie. Heel leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en dat je zo geniet. Welterusten maar weer! X

Ria L

Voor jezelf is het ook leuk om straks weer na te lezen en te beleven. Het is zo leuk om de dag te starten met jouw verhalen en alles wat je omschrijft. Als jij geniet, genieten wij mee!!!Groetjes

Bert

Bedankt voor je mooie verhaal en de daarbij horende foto's. De kustweg, waarvan je de prachtige foto laat zien, is inderdaad geweldig, zeker bij stormachtig weer met hoog water. Geniet ze.

Gert

Jaja, dit is wel wat anders dan een midweek op de Eemhof hoor. Nu al nieuwsgierig wat u straks gaat beleven met de daarbij behorende foto's.

Pauline

Wat heb ik weer heel erg genoten van jouw reisverslag en foto's zo prachtig om jaloers op te worden. Heel fijn dat je al jouw belevenissen met ons allemaal wilt delen.
Je bent overigens al aardig gevorderd op het zuidereiland; nog even en je maakt de oversteek. Geniet maar fijn van elke dag! Daaag, tot het volgende verslag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!