Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Rustige dag

Dinsdag 23 febr. Na gisteren bijna een halve marathon gelopen te hebben is het vandaag tijd voor een rustig dagje. Via een kleine Grand Canyon (ook die hebben ze hier) naar het oude mijnstadje Millerton gereden. Daar was niet veel te beleven en het miezerde een beetje. Hier wandelen leek me niet zo aantrekkelijk. Toen maar besloten naar Westport te rijden en een bezoek te brengen aan de zeehondenkolonie van Cape Foulwind, waar ik eergisteren ook was. Nu de goede weg genomen en vanaf de parkeerplaats zo' n 500 m lopen naar de zeehonden. Er lagen er heel wat maar je moest wel goed kijken. Ze hebben een enorme schutkleur en de afstand was ook vrij groot. Gelukkig had ik een verrekijkertje bij me. Toen het pad naar de vuurtoren gelopen (2,9 km) tot waar ik eergisteren ook was. Alles op mijn dooie gemak en genietend van de mooie uitzichten op de branding op de verschillende stranden. Het zonnetje scheen inmiddels en het was een graad of 22 met weinig wind. Boven de bergen in het binnenland hingen donkere wolken. Mijn keuze om hierheen te gaan was dus zo slecht nog niet. Daarna nog door de winkelstraat van Westport gelopen. Vanavond na zonsondergang nog op het strand geweest, maar er waren geen pinguïns. Tot zover maar weer. Morgen een lange rit naar Kaikoura aan de oostkust.

Reacties

Reacties

Peter en Tineke

Een rustige dag op z'n tijd moet kunnen!! Kun je er over na denken of je wel weer naar dit kikkerlandje wil, of dat je meteen de volgende reis gaat boeken, want ja, de temperatuur is daar beter als hier.
Goede reis naar de volgende stek. Liefs uit Ede

Leta

Trouw volger....geen trouwe reactiegever ;-)
Leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
Het Wereldkoor Leiden waar ik zing is gestart met een traditioneel Nieuw-Zeelands lied: Mate Aroha. Tip om te beluisteren op een volgende rustige dag: http://youtu.be/bKot1dQGlsg
Mate Ahora ka ora e! betekent: Wanneer er liefde is leven wij!
Veel plezier Ria, met reizen, ontmoeten in dit wonderschone land!
Liefs, Leta

José

Dat facetime is toch ook weer zo'n fijne uitvinding....was gezellig om je te zien en te spreken.
Op zo'n dagje rust kan je afgelopen 3 weken eens even laten bezinken..toch! Goede reis naar Kaikura en doe de walvissen daar de groeten van mij.
Ze hebben daar trouwens overheerlijke fisch en chips. Wij mochten dat van onszelf als lunch na het verlaten van de boot alleen als we niet zeeziek waren geworden.
Volgens mij krijg je weer een mooi onderkomen daar aan de oostkant van het eiland.

Pauline

Nou ja, een rustige dag noem jij dat. Toch nog van alles gedaan. Geloof wel dat de omgeving je uitnodigt tot verkennen. Enfin je zult in elk geval kunnen zeggen dat je enorm veel hebt gezien/bezocht.

Rita

Rustig dagje betekent kennelijk niet wandelen, want je beleeft weer van alles. Leuk die foto van de zeehonden. Ik hoop dat je toch ook nog een keer pinguïns ontmoet, want dat is toch ook een aparte ervaring volgens mijn zus. Ik hoop wel dat het weer wat zonniger wordt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!