Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Naar Kaikoura

  • Woensdag 24 febr. Na weer een heerlijk ontbijt om 8:50 uur vertrokken uit Ngakawou. Op weg naar de oostkust. Eerst weer een stuk naar het zuiden en voorbij Westport Hwy 6 richting het oosten. Via Reefton over de Lewispas. Daar was het 13 graden. Het regende een beetje en de wolken hingen laag, zodat ik weinig van de bergen zag. Veel bos, veel groen. Daarna werd het landschap afwisselender. Brede rivierbeddingen, ruige bergen en het werd met de minuut warmer en zonniger. Erg mooi allemaal. In Waiau een pizza gegeten die zonder mes en vork, in punten gesneden opgediend werd. Dus lekker met de vingers gegeten en de laatste twee stukken in een servetje meegenomen voor later. Het was inmiddels 28 graden geworden. Toen nog 96 km naar Kaikoura over weg 70. Veel geslinger door een droog maar mooi berglandschap. Ik denk dat ik op het hele stuk hoogstens 15 auto's ben tegengekomen en niemand heeft me ingehaald. In Kaikoura de VVV opgezocht en een boeking voor de wahl watching gedaan. Morgen om 8:15 uur. Toen nog iets noordelijker vanaf de weg langs de oceaan een steil pad schuin naar boven met veel hobbels. Oei, maar het ging goed. 30 Meter hoger aan gekomen in een prachtige tuin waar mijn Garden Chalet staat. Een schattig huisje met veel bamboe en ander hout. Badkamer bereik je via een overdekte veranda. Ook hier weer een hartelijk welkom met meteen veel uitleg wat er allemaal te doen is. Hier houd ik het wel 3 dagen uit.

Reacties

Reacties

Bert

Best grote verschillen mbt het weer op je reisdag. Je verblijfplaatsen zien en muv Franz Josef prima uit. Geniet van de walvistocht.

ineke

drie dagen in zo,n leuk huisje,ik ben jaloers op je.je bent een echte hollander restje in een zakje net genoeg voor de volgende dag.Bij ons in valkkoog is het nu een witte wereld echt gezellig koud. Geniet van het goede klimaat in Nieuw Zeeland dan kom je zo lekker bruin hier weer thuis. Groetjes van Ineke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!