Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Wahl watch en Kaukoura

  • Donderdag 24 febr. Ja en dan de walvis tocht. Viel me eigenlijk een beetje tegen. Eerst 3 kwartier varen over best hoge golven (1 meter). Toen een hele tijd dobberen met een behoorlijke deining en er gebeurde niets. Opeens toch een spuitende walvis te zien op vrij grote afstand. Het schip ging wel wat dichterbij. Na 5 minuten dook hij onder en zwaaide nog even met zijn staart. Dat was het dan. Direct daarna weer teruggevaren. Ik ben niet zeeziek geworden maar voelde me op het laatst toch wel een beetje misselijk. Ik was blij dat ik weer aan land was. Als we geen walvissen gezien zouden hebben kregen we 80 % van de prijs terug. Nou ja, had die maatschappij in ieder geval een goede dag. 's Middags naar het einde van het schiereiland gereden. Naar een uitzichtpunt geklommen en een stuk over het daar uitgezette wandelpad gelopen tot er na 2 baaien een mogelijkheid was om via een trap naar beneden te gaan. Omdat het laag water was, was het mogelijk via de stranden terug te lopen. Nog verschillende keren zeehonden gezien. Het was erg warm en de zon brandde behoorlijk. Eerlijk gezegd heb ik van deze middag meer genoten dan van de ochtend.
  • Allemaal weer bedankt voor de reacties en tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

Rita

Schitterend die foto van die zeehond! En wat een ruig en indrukwekkend landschap. Waarschijnlijk heeft die walvis een contract met die maatschappij, haha. Ik kan mij levendig indenken dat je s middags meer hebt genoten. Geniet van leuke huisje

Joep Slijkerman

Ik treed misschien in herhaling, maar ook ik begin mijn dag met te kijken of je weer een nieuw verhaal over je belevenissen hebt geschreven.
Ik geniet ervan.
Wat vandaag in de krant stond is een goeie.
Als het "weer"niet mee zit, zorg dan zelf voor een goede bui.
En daar zit je niet mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!