Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Hapuku

  • Wat leuk dat iedereen steeds weer benieuwd is naar mijn nieuwe verhaal. Ik zelf kijk ook weer steeds uit naar jullie reacties. Maar je hoeft je niet verplicht te voelen hoor, steeds te reageren. Als ik zie hoe vaak een verslag gelezen wordt, weet ik dat jullie allemaal meeleven. Nu even zo maar wat feiten die me te binnen schieten. Ik ben nu op de helft van mijn reis en heb ongeveer 3000 km gereden. Ik heb precies de helft van de fotoruimte op mijn log gebruikt. Dus dat zit goed. De mensen zijn hier allemaal erg meelevend en behulpzaam. Vandaag kreeg ik ook weer een hele beschrijving en afdrukken van een wandeling hier in de buurt (daarover later). In de bossen hoor je vaak een koor van krekels in de bomen. De vogel waar ik het laatst over had is een Tui. Volgens mij maakt hij een geluidsinterval van een sept, voor de kenners. Het links rijden wordt al een gewoonte. Op de wegen staan na iedere uitrit pijlen op de weg om je er aan te herinneren. Bij iedere bocht in de weg staat aangegeven met welke snelheid je er maximaal doorheen kunt. Dat is erg handig, je hoeft weinig te remmen en het klopt heel goed. Ik heb een hele fijne auto, een Holder Barina. Nooit van gehoord, het is een Australische auto gemaakt door Suzuki. Automaat, cruise controle, airco, heerlijke stoelen, radio, USB aansluiting en nog veel meer. Had pas 3770 km gereden. Ik hoop dat ik op het Noordereiland er net zo een krijg. Deze gaat namelijk niet mee op de boot.
  • Vrijdag 26 febr. Vanochtend lekker kalm aan gedaan. De eigenaar, David, kwam waarschuwen dat er dolfijnen te zien waren. Je kijkt hier vanuit de tuin zo op de oceaan. Er waren heel veel dolfijnen en je kon ze goed zien tuimelen. Wel te ver weg om foto's te maken, maar met een verrekijker heel mooi te zien. Prachtig, ik heb een hele tijd staan kijken. Toen gevraagd waar ik hier kon wandelen en kreeg een hele beschrijving en foto's mee van de Hapuku Valey. Het zou echter niet zo goed aangegeven staan.Er naar toe gereden en bij de aangegeven parkeerplaats stond inderdaad een bord. Eerst een stuk over een breed pad, maar toen kwam ik op privé terrein. Je kon wel een nummer bellen om toestemming te vragen, maar er was daar geen bereik. Toen maar terug en de andere weg genomen, die ook beschreven stond. Oeps, een riviertje kruiste mijn pad. Schoenen uit, er door op blote voeten, want ik vond het te diep en vertrouwde de waterdichtheid van mijn schoenen niet meer zo. Bij de rivierbedding aangekomen zou ik deze dus links moeten volgen. Geen pad te zien. Toch maar een paar honderd meter over stenen en een denkbeeldig pad gelopen. Af en toe zag ik voetstappen. Op een gegeven moment toch maar omgekeerd. Het is wel heel avontuurlijk, maar zo in mijn eentje heb ik het toch maar niet gewaagd. Ben toch niet geschikt voor "into the wild". Er was totaal geen markering en later zag ik op het bord dat je 4,5 km de rivierbedding moest volgen. Het was ondertussen ook al aardig warm geworden. Op de parkeerplaats heb ik aan een picknicktafel heerlijk een tijd zitten lezen. Daarna nog een eindje noordelijker gereden en aan het strand weer zeehonden gezien. De verdere middag lui bij mijn chalet gezeten. Z'on mooi huisje, daar moet je toch ook van genieten. Wat door de tuin gelopen, geiten en alpaca's gevoerd, nectarines, perziken en courgettes meegekregen. Morgen ga ik naar Golden Bay bij het Abel Tasman Park. David kwam me net een alternatieve route brengen over Hwy 63. Is wel langer, maar mooier volgens hem. Bovendien hoef ik dan als ik naar Picton ga een heel stuk niet dubbel te rijden.Ik ga het zien. Morgen maar vroeg vertrekken. Wordt vervolgd.

Reacties

Reacties

Rita

Net wakker en weer als vanouds je verslag gelezen. Ik geniet ervan. Leuk dat je dolfijnen hebt gezien en dat gratis voor niets. En wat een ruige natuur. Net zoals je zussen ben ik trots op mijn stoere vriendin. Morgen een goede reis maar weer en alvast gefeliciteerd met Yvonne. En via jouw site natuurlijk ook van harte voor de jarige zelf.

Ria L.

Wat heerlijk om zo te avonturen, maar ook heel goed dat je niet bent doorgegaan langs de rivier. Wanneer ga je naar het andere eiland? Daar wonen nl. de broer en schoonzus van onze vrienden. In Coromandel park, schijnt fantastisch te zijn. Als je een adres wilt, dan heb ik dat evt. voor je. Geniet vooralsnog eerst maar op dit eiland, met nu lekker weer!!

Pauline

Je bent wel van allerlei gemakken voorzien. Leuk ook dat je veel info krijgt van de mensen daar. Super hoor, weer erg genoten van jouw verslag. Leuk dat je ook die dieren in de natuur ziet. Je hebt overigens al een flinke afstand afgelegd. Goede reis morgen naar de volgende standplaats/het volgende avontuur. Daaaag, veel plezier.

Jaap

Dag Ria. Als ik je verhalen lees krijg ik heel veel zin om ook naar NZ af te reizen. Ik heb mijn broer nogmaals op de hoogte gebracht dat je op de 15e even langs komt. Nog veel reisplezier toegewenst.

Jaap

Peter en Tineke

Nou, het is beslist geen straf om je reisverhalen te lezen en je foto's te bekijken, we kijken er naar uit!!!Wat onbetaalbaar dat je zo heerlijk geniet van alles wat je tegenkomt op je reis, mensen zowel als dieren, nu dus dolfijnen .
Wij genieten van onze kleindochter die vanaf dinsdag bij ons logeert en morgen weer naar haar papa en mama gaat, net 1 week jonger dan Saar. Tot het volgende reisverslag. Geniet ze!!

Sieko en Diana

Hoi Ria.
Elke ochtend als ik net wakker ben, is je nieuwe verslag van je reis binnen. Heel leuk om de dag mee te beginnen. Je hebt al heel wat kilometers gemaakt. Komende week ga je denk ik naar het andere eiland. Ben benieuwd of dat veel anders is. Lees en zie het wel . Heel fijne vakantie verder. Liefs van ons.

Joke en Anneke

Hoi Ria,
We liepen een beetje achter met het lezen van je verhalen en bekijken van de foto's.Geweldig zoals jij geniet en alles beschrijft .Volgens ons zou jij een mooi boek kunnen schrijven met de foto's erbij.
Je schrijft heel boeiend en visueel.Lieve groeten van ons.

Jenny

Ik geniet van je verhalen en foto's.
Volgens mij heb je al honderden foto's gemaakt.
goede reis verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!