Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Abel Tasman en naar Picton

  • Maandag 29 febr. Om 7 uur is het licht. Ontbijtje gemaakt en op mijn gemak nog wat geschreven. Ik had bedacht dat ik vast iets voor mijn blog op de iPad bij notities kon zetten. Dan hoef ik dinsdag niet zoveel ineens te doen. Daarna op mijn gemak het terrein naar boven gelopen. Uitzicht was weer mooi. Vandaag was ik eigenlijk van plan niet zo veel te doen. Eerst maar wat warm eten gemaakt, dan kan ik vanavond een broodje nemen. 's Middags wilde ik naar de Wainiu waterval lopen, maar wist niet precies hoe ver het was. Goed ingesmeerd, want de zon scheen volop. Eerst een stuk terug over de gravelweg, daarna weer asfalt. Bij iedere bocht in de weg denk je dan, wat zou er achter die volgende bocht zijn. Inmiddels al zo'n uur gelopen toen er een bord stond: P Wainui Falls 350 m. Daar aangekomen bleek het nog 2 km, 40 minuten te zijn. Dan ben je al zo ver dat je maar verder gaat. Mooi bospad, hangbrug en wat trappen. Ik deed het in 25 minuten en het was de moeite waard. Terug flink doorgelopen in de felle zon en toch bijna 3 uur onderweg geweest. Hoe zo, kalm aan doen? Maar ik wil toch ook een beetje trainen om op het noorder eiland de Tongariro crossing (19 km bij een vulkaan) te doen. Die moet je gedaan hebben als je in NZ bent. Tot slot een bad genomen om al het stof weg te wassen.
  • Dinsdag 1 maart. Vroeg vertrokken, want ik had een lange rit voor de boeg. Eerst de Takaka Hill weer over met veel bochten en 2 uur later de ijsboer in Motueka weer gevonden. Toen stond er een toeristische route aangegeven via Tasman en Mapua. Dat kwam goed uit want in de laatste plaats was een grote quilt winkel. Toen heb ik mezelf maar een speciaal NZ quiltpakket cadeau gedaan. Een leuk aandenken aan deze vakantie. Verder via Richmond en Nelson. Maar weer eens benzine gehaald. Daarna weer met veel kronkels tot Havelock waar ik op aanraden van mijn zwager Bert mosselen gegeten heb in The Musselpot, het beste mossel restaurant van NZ. Het was inderdaad heerlijk. De laatste 30 km over de mooie Queen Charlotte Drive, die volgens mij geen enkel recht stukje heeft. Ik werd er op het laatst een beetje misselijk van. In Picton werd ik hartelijk ontvangen door Paula en Ives van B&B The Gables. Een oud Engels huis met veel prullaria en dikke vloerbedekking. Eenvoudige kamer met bloemetjes behang tot in de badkamer. Prima en.... er is WiFi. Toch was het wel goed een paar dagen zonder. Helemaal tot jezelf komen.
  • Woensdag 2 maart. Ja, daar zit je dan aan het ontbijt, met 2 Duitse jongens waarvan de een in Wellington studeert en zijn broer uit Aken komt. Ive kwam er ook bij zitten en we hebben 1,5 uur zitten praten over van alles en nog wat. Erg gezellig, maar ik wilde toch ook nog wat van de omgeving zien. Om 10 uur vertrokken voor een wandeling naar de "snout". Het is de punt van een schiereiland in de Queen Charlotte Sound, die op de kaart op de snuit van een krokodil lijkt. Van Paula kreeg ik een muffin mee, met het verzoek een foto te maken van een "muffin moment". Ze had al een boek vol foto's van andere gasten. Leuk idee! Dat heb ik dus gedaan op Bob' s Bay. Daar stond ook een pick nick tafel die beschilderd was met een tui en die veel voorkomende plant (ik weet nu dat het een harakeke of flax is). Daarna verder over een goed pad, op en neer naar de snuit. Daar waaide het behoorlijk. Een half uurtje daar gezeten en toen weer terug. Bij een uitzichtpunt nog een uur gezeten met een stel met 2 kinderen. Hij was een Deen, zij een Duitse en ze woonden in Californië. Ze trokken 4 maanden door NZ met een camper en gaven hun kinderen zelf les. Weer een internationaal gezelschap dus. De Ferry, waar ik morgen mee overvaar voorbij zien komen. Het is een hele grote boot, maar op dat grote water lijkt hij maar klein. Teruggekomen werd direct weer gevraagd "How was your day Ria?". Zo leuk, al die belangstelling. Ik zit vlak bij het centrum van Picton en ben op aanraden van Ive een pizza gaan eten. Heerlijk, niet te groot en op vertoon van de sleutel van mijn B&B kreeg je de wijn gratis. Nu ga ik mijn bagage reorganiseren want morgen moet ik de auto inleveren. Kijken of alles in de koffer past. Die moet je net zo inchecken als bij een vliegtuig. Nu maar hopen dat hij niet weer zoekraakt. Vanmiddag maar even een extra plastic label gekocht. Allemaal de groeten en bedankt voor alle reacties.

Reacties

Reacties

nelly

weer mooie verhalen en bezienswaardigheden ,
deze afgelopen dagen gehad , lees ik.
En dat mooie weer, hetis nu krokusvak. hier,
maar buiten lijkt het wel herfstvak.
Voor jouw op naar de andere helft van NZ. groeten Nelly

Tjitta

Wat beleef je toch mooie dingen, Ria!

Bert

Leuk Ria de verslagen van je worden enkel maar enthousiaster. Volgens de reclame zijn de mosselen bij de Mosselpot zelfs de lekkerste van de hele wereld. Best fijn te lezen, dan je m'n advies niet vergeten bent. Een goede overtocht, je eigen koffer en een fijne "nieuwe auto" toegewenst. Blijf genieten.

Pauline

Dank Ria voor weer een mooi verslag. Heb ook weer genoten van de mooie plaatjes. Super, hoor! Het is zo leuk om iedere keer weer jouw reis te mogen volgen.
Wens je een goede overtocht en evenzo mooie belevenissen daar op het noordereiland.

Gerard en Renate

Na zelf een paar dagen Londen weer je verslagen gelezen en foto's gezien. Mooi dat je er flink geniet en nog een paar mooie weken te gaan hebt. Veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!