Riainnieuwzeeland.reismee.nl

De overtocht

  • Donderdag 3 maart. Vandaag is de overtocht naar het Noorder eiland. Natuurlijk eerst weer een heerlijk ontbijt, nu in gezelschap van 2 Australiërs en 2 Duitsers uit Essen. Omdat de boot pas om 2 uur vertrekt rijd ik eerst nog naar een uitzichtpunt iets noordelijker. Daar zijn de restanten van een oude Maori nederzetting. Ook kon ik daar de "snouth" van gisteren zien. Om de tijd te overbruggen wilde ik op een bankje wat gaan lezen. Maar toen raakte ik weer in gesprek met 2 fietsende Denen. Het blijft steeds weer verrassend al die internationaliteiten. Terug in Picton nog cadeautjes voor de kleinkinderen gekocht en daarna de auto weggebracht. Alle bagage bij de boot ingeleverd (zelfs de koeltas ging op de band). De overtocht was schitterend, mede door het mooie weer. De eerste 2 uur op het bovendek (10 hoog) buiten gezeten in gezelschap van een meisje uit Zeeland. Toen begon het wel erg hard te waaien en ben ik binnen gaan zitten. Op open zee was er wel wat deining maar als je opzij keek merkte je er weinig van. Na 3,5 uur aangekomen in Wellington moesten de voetgangers door een soort vliegtuigslurf naar beneden. Bagage opgehaald (alles was er nog) en wachten om de volgende auto op te halen. Wauw, wat een car! Ik zou een Suzuki swift o.i.d. krijgen. Dit is een Toyota RAV4. Nog luxer dan de vorige. Eerst maar eens uitvogelen hoe dat allemaal werkt. Geen sleutel maar een code om te starten, zonnedak, automatisch opengaande achterklep en de rest moet ik nog ontdekken. Dankzij de goede beschrijving door het drukke verkeer aangekomen bij B&B Booklovers. Weer zo'n typisch oud Engels huis en een mooie grote kamer vlak naast een grote heuvel met bos. Vriendelijke ontvangst en allerlei tips. Helaas was het Te Papa museum niet meer open. Ik moet dus echt nog een keer terug. Vanochtend na het inpakken nog even naar het uitzichtpunt Mount Victoria gelopen. Daar kijk je over een groot deel van Wellington heen. Nu ga ik naar Tongariro National Park. En dan maar hopen dat er WiFi is, anders horen jullie 4 dagen niets van me.

Reacties

Reacties

Beatrijs

Fijn dat de overtocht zo mooi was en dat al je bagage er nog was!! ???????? Veel plezier!

Ans

Fijn dat je zo'n mooie overtocht had en prachtig weer ,is te zien aan de foto's
Heb weer heerlijk gezongen.
Groetjes en we genieten van je verhalen.

jenny

pracht foto's . kom je nog wel terug naar Nederland?

Pauline

Jeetje wat leuk dat je met zoveel nationaliteiten hebt gesproken. Nou en dan zo'n mooie moderne auto tot je beschikking hebben, da's niet verkeerd.
De foto's zijn ook weer fantastisch! Fijn, veel plezier weer op het noordereiland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!