Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Naar Tongariro National Park

  • Vrijdag 4 maart. Na het wandelingetje om 9:30 uur vertrokken. Eerst door het drukke verkeer van Wellington en ik had al gauw Hwy 1 te pakken. Het was erg druk, maar het ging goed. Via een vierbaans weg (heet hier motorway) naar het noorden na Porirua weer langs de kust. Mijn gastvrouw had me nog aanbevolen een strandwandeling te maken bij Waikanae maar dat kon ik niet vinden. Daardoor wel een stukje toeristische route gereden. In Otaki weer een voorraad boodschappen ingeslagen om de komende 4 dagen door te komen. Bij Bulls afgeslagen naar Hwy 3. Een highway is gewoon een tweebaans weg. Tot Wanganui was het landschap vrij vlak maar daarna werd het weer heuvel en bergachtiger. Wel heel droog allemaal. Nog even gekeken bij de Raukawa waterval en daarna werd het ook weer wat groener. Het was een lange rit en ik kwam tegen 5 uur aan bij mijn lodge in Tongariro National Park. Leuk huisje met zitkamer, keuken en 3 bedden. WiFi alleen bereikbaar in de gezamenlijke zitruimte. Dus daar zit ik nu om dit te versturen. Ik heb net afgesproken om morgen de Tongariro Crossing te lopen. Het weer wordt goed. De afgelopen dagen verschillende mensen gesproken die het ook wilden, maar vanwege het slechte weer ging het niet door. Ik moet om 6:30 uur klaarstaan om naar het beginpunt gebracht te worden. Dus vroeg naar bed. Wordt vervolgd.

Reacties

Reacties

Bert

Heel veel succes met de Tongariro Crossing, een onvergetelijke tocht en ....... niet zoals je zus op de billen naar beneden toe. Blijf genieten.

Jose

Lekker slapen en morgen genieten van de mooie tocht
Zonder stokken en een net herstelde gescheurde bilspier vond ik me zelf heeeel dapper dat ik zittend de berg af ging
(Los grind)
Wat een luxe bolide heb je!

Rita

Succes op de crossing tocht. Gaat dat onder leiding van een gids? Benieuwd naar de foto's ervan

Peter en Tineke

Is dat een meerdaagse tocht? Geniet ervan en wie weet wie je nu weer tegenkomt.
Wat zal het , als je weer thuis komt , wennen zijn in jouw eigen auto na zo'n krachtpatser van een Toyota!
liefs uit regen en natte sneeuw in Ede

Pauline

Vind het leuk om jouw verslagen te lezen. Het is net een feuilleton. Lekker slapen, want het wordt weer vroeg dag. Wens je een mooie tocht toe.
Daaaag, geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!