Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Whakapapa

  • Zondag 6 maart. Na de inspanningen van gisteren heb ik vanochtend lekker kalm aan gedaan. Het was bewolkt en ben na de koffie even naar de plaatselijke supermarkt annex benzinestation gelopen. In dit dorp, een paar rechte straten, is verder niet veel te beleven. 's Middags naar het 15 km verderop gelegen Whakapapa Gereden. Een meer toeristisch dorp met een groot Chateau en een VVV. Het ligt op ruim 1100 m. Daar geïnformeerd naar wandelingen. Uitgebreid inlichtingen gekregen en voor vanmiddag gekozen voor een rondje van 2 uur naar de Silica Rapids. Eerst een stuk door het bos en daarna weer open landschap met veel heide, grassen en andere struiken. Weer over vlonders en trappen. Eerst langs een riviertje dat helemaal bruin zag omdat er zoveel ijzer in de grond zit. Bij Silica Rapid zijn de stenen in de rivier helemaal wit van de aluminium-silicaat. Een heel chemisch proces, dat keurig uitgelegd stond op een bord. Vervolgens weer via trappen naar een open lava gebied en naar de weg. Langs de weg nog een kilometer naar het beginpunt. Een erg mooie wandeling ondanks dat het leek of er lood in mijn schoenen zat. Dan moet ik ook maar niet zoveel lopen ha ha.
  • Maandag 7 maart. Als ik wakker word is het bewolkt. Toch weer naar Whakapapa gereden. Dat lag helemaal in de zon en halverwege er naar toe hing een enorme regenwolk die plotseling ophield. Nog even bij de VVV gekeken en de mevrouw die me gisteren hielp wenste me een fijne wandeling. Op weg naar de Taranaki Falls via de lower track. Eerst weer door zo'n Hobbitbos en na een uurtje was ik bij de waterval. Schitterend gezicht. Het water komt vanaf een hoge rand vulkanisch gesteente naar beneden. Mooi plekje voor een koffiepauze. Toen wilde ik verder naar de Tama Lakes. Dat zou nog 2 uur zijn en ik had geen idee of het zou lukken. Het waaide erg hard op de hoge stukken en zo gauw je weer in de luwte liep was het warm. In de verte liepen 2 mensen voor me, dus ik kon precies zien hoe het pad liep. Bij elke bocht wilde ik toch weer verder, ondanks dat mijn voeten weer zeer deden. Nog even een rustpauze genomen en toen stond er een bordje: Lower Lake 10 min. Upper Lake 45 min. Nou, die 10 minuten moest nog wel lukken. Opeens stond ik boven een schitterend blauw kratermeer. Werkelijk een plaatje. Hier heb ik dan ook uitgebreid zitten genieten. Ik ben nog een eindje verder gelopen, maar naar het volgende meer was weer een hele klim. Ik zag iemand in de verte omhoog lopen. Dit was al heeeeel mooi en ik moest tenslotte ook nog terug. In het begin liep ik echt helemaal alleen maar later werd het wat drukker en kwam zowaar een paar Nederlanders tegen. Vanaf de waterval via de Upper track terug naar de auto. Toch bijna 6 uur onderweg geweest. De vulkanen van de crossing lagen gisteren en vandaag de hele dag in de wolken. Ik heb zaterdag echt geboft met het weer. De laatste 2 dagen trouwens ook. Heel raar, dat je zelf in de zon loopt met rondom allemaal wolken. Morgen weer verder naar North Havelock bij Napier aan de oostkust.
  • Nog even over mijn luxe auto. Ik ontdek steeds meer snufjes. Ik zoeken naar een stang om de stoel naar voren te schuiven. Niets te vinden, dus het 500 bladzijden dikke boek geraadpleegd. Zitten er allerlei knoppen om hem electronisch te verstellen. Zelfs de mogelijkheid om meer steun in je rug te krijgen. Voel je een soort kussentje in je rug omhoog komen. Ook zitten er allerlei sensoren op en als je te ver naar links rijd (bij jullie dus rechts) gaat er een piepje. Op de spiegel brandt een lampje "auto", dat ga ik nog uitzoeken. Dit model is geen 4wheel drive Peter, dat nu weer niet. Tot zo ver maar weer . Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties.

Reacties

Reacties

Pauline

Dag Ria, wat heb ik weer genoten van jouw verslag en wat een belevenissen ook weer. Wat een uiteenlopende landschappen op jouw pad. Je wandelt overigens ook wel wat af. Blijf maar lekker genieten, ben weer reuze benieuwd wat je de volgende keer weer te vertellen hebt.
Groetjes!

Peter en Tineke

Ria, wat geweldig goed van jou om al die mooie vulkanische routes te lopen . Niet gek dat je dan je voeten en spieren voelt , maar wat moet dat een enorme voldoening voor je zijn dat het je allemaal gelukt is. Heerlijk dat je mooi weer hebt!!
We nemen ons petje voor je af!! liefs uit Ede en weer bedankt voor je prachtige verslagen!!

ineke

je verhaal van over je laatste voettocht bracht bij mij de herinnering en het gevoel van dit wondermooie land terug .Vooral de lange looptochten vond ik mooi.veel groetjes van mij INEKE

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!