Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Havelock North

  • Dinsdag 8 maart. Vandaag een reis van 260 km naar Havelock North aan de oostkust. Ben benieuwd waar ik nu weer terecht kom. Volgens internet is het een heel modern huis waar ik een B&B heb. Het huisje van afgelopen dagen was wel aardig maar rook een beetje muf. En de verlichting was heel ongezellig. Het was vanochtend bewolkt en 14 graden toen ik wegreed. Eerst naar het noorden langs het Lake Taupo. Dit is het grootste kratermeer van NZ. Er stonden aardig wat schuimkopjes op de golven omdat het hard waaide. In Taupo benzine en boodschappen gehaald. Toen de borden Napier gevolgd waardoor ik op Hwy 5 kwam. De eerste 130 km is er geen benzinepomp meer. Het is maar dat je het weet. Het eerste stuk was vrij saai. Een lange rechte weg, een beetje heuvelachtig. Daarna werd het mooier, hogere bergen met groene bossen. Een beetje als de Ardennen, maar dan ruiger. Vervolgens weer kalere bergen en de temperatuur steeg ook behoorlijk. Toen ik in NapIer kwam was het 32 graden. Langs de weg wat fruit gekocht. Iedereen vraagt waar je vandaan komt, zelfs de kassière in de supermarkt. Verder doorgereden naar Havelock North en dank zij de goede beschrijving het juiste adres gevonden. Inderdaad een heel modern huis. Op de deur hing een enveloppe met mijn naam erop en een uitgebreide welkomstbrief er in. Jane en David waren niet thuis, maar de sleutel zat in de paraplu die naast de deur stond. Boven moest ik maar een kamer uitzoeken. Luxe kamer en badkamer en een keukentje. Ontbijt staat in de koelkast. Alles heel modern. Code voor internet stond er ook bij. Het was te warm om nog wat te ondernemen, dus ik ben na een heerlijke douche lekker in de tuin gaan zitten lezen. De tuin heeft weer een prachtig uitzicht over Hasting en de bergen erachter. Ook hoor je hier de tui weer. Net kennis gemaakt met de heer des huises. Zijn vrouw is "even" naar Queenstown en komt morgen terug. Het is nu 20 uur en bijna donker. Buiten is het nog 24 graden. Ik wil jullie niet jaloers maken, maar dit is toch wel heel lekker. Nu ga ik nog even bestuderen wat ik morgen ga doen. Tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

Jose

Dat klinkt weer goed zo'n mooi onderkomen in havelock north.
Ben benieuwd of je naar de Jan van Genten gaat
Veel plezier daar

Joke en Anneke

Hoi Ria,
Prachtig al je verhalen en mooie foto's.Je ziet heel veel. En al die kilometers die je loopt. Respect daarvoor.
Geniet maar verder en wij genieten mee.

Rita

Wat een heel ander landschap dan op het zuider eiland. Benieuwd wat jij mooier vindt, hoewel eigenlijk niet vergelijkbaar en wat een temp verschillen van 14 naar 32 graden. Zeker jaloers, want hier schommelt het rond de 0 graden. Gisteren lag er bij mijn zus in Pijnacker sneeuw. Geniet van de tochten en geef je voeten af en toe wat rust. Liefs uit Leusden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!