Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Cape Kidnappers

  • Donderdag 10 maart. Voor dat ik deze blog begon dacht ik iedere 2 à 3 dagen iets te schrijven. Maar ik beleef zo veel dat het iedere dag wel lukt. Vanochtend me om 10:45 uur gemeld bij Gannet Beach Adventures in Clifton. Ik kreeg een keurige beschrijving van de tocht met allerlei uitleg in het Nederlands. Er stond boven "veel leuker dan u van te voren had gedacht". Nou dat klopte wel, het was een fantastische tocht. Er kwam een tractor voorrijden met twee aanhangers er achter. Totaal gingen er 35 mensen mee. We zaten overdwars op de aanhangers en ik zat vooraan rechts op de eerste wagen, zodat ik heen naar de kust keek en terug naar de oceaan. Omdat de tocht alleen bij laag water gedaan kan worden begint hij iedere dag op een andere tijd. Tot het eindpunt zou 9 km zijn. Onderweg werd er regelmatig gestopt om uitleg te geven over de geologie van de kliffen. Prachtig gezicht al die verschillende grondlagen en breuken daarin. De hoogste klif is wel 120 m. De gids had er lol in om af en toe door het water te rijden en natte voeten waren zo weer droog met deze temperatuur. Het zou 32 graden worden, dus goed ingesmeerd en pet op. Bijna op het einde was al een rots met Gannuts (Jan van Genten) te zien. Aan het einde van de tocht kon je in 25 minuten naar de bovenste punt van Cape Kidnappers lopen. Daar zat weer een hele grote kolonie gannuts. Waarom ze precies achter de afrastering bleven is me een raadsel. Ze trekken zich niets van de toeristen aan. Het stonk er wel erg. Je kon goed zien welke de jongen waren en welke de volwassen vogels. Cape Kidnappers is zo genoemd door James Cook. Toen hij in 1769 hier voor anker ging probeerden enkele Maori zijn Tahitiaanse vertaler te ontvoeren. De gannuts vliegen 's winters naar Australië en komen in het voorjaar weer terug om een ei te leggen. Ze zijn monogaam en komen ieder jaar naar hetzelfde nest terug. Terug naar de tractor was er nog een hutje waar je in de schaduw kon zitten. We kregen 1,5 uur voor de wandeling. Op de terugweg weer een paar keer gestopt en veel foto's gemaakt. Om iets over 3 uur waren we terug. Het was echt een super tocht, mede natuurlijk ook door het mooie weer. Morgen vertrek ik naar Rotorua waar ik 4 nachten blijf. Groeten uit een zomers NZ.

Reacties

Reacties

Christine

Hey Ria
Fantastisch dat ik je reis van uit een koud Schagen een beetje mee mag beleven. Ik volg je verhalen met plezier!
Lieve groet, christine

Ans

Wat een mooie reisverslagen je geniet volop,en ik geniet mee en ziet ontzettend veel.en dat mooie weerlieve groetjes en veel plezier.

Ria L.

Net schoolreisje...,met z'n allen op de aanhangwagen achter de trekker. Hebben jullie nog gezongen???
Maar wederom een prachtige onderneming, wat mega groot die kliffen, zal indrukwekkend geweest zijn. Blij dat je het zo fantastisch hebt. Galm je ook nog wel eens tijdens de wandelingen in de bergen, daar klinkt het zo mooi!!!! Lieve groet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!