Riainnieuwzeeland.reismee.nl

Naar het noorden

  • Dinsdag 15 maart. Vandaag zou mijn overleden zus Marga 65 geworden zijn. Op deze datum denk ik toch weer even extra aan haar. Zoals ik gisteren al vertelde ga ik vandaag eerst een bezoek brengen aan Annet en Klaas Groen, broer van collega Jaap, die een boerderij hebben bij Te Aroha. Van te voren de weg uitgestippeld en op de Te Kawana Rd aangekomen zag ik al gauw een bord "Groenelaan". Dat kon niet missen, daar moest het zijn. Via een mooie oprijlaan naar het huis gereden. Annet zag me al aankomen en ik werd hartelijk verwelkomd. Daarna kennis gemaakt met Klaas en hun dochter Lisa, die ook op de boerderij werkt. We hebben tijdens de koffie ruim 2 uur zitten praten alsof we elkaar al jaren kenden. Zij wonen hier al 32 jaar en hebben een groot bedrijf met 250 melkkoeien. Het was heel gezellig, maar ik moest weer verder, want ik wilde vóór de spits voorbij Auckland zijn. Ging allemaal goed door de grote stad. Steeds op Hwy 1 blijven. Uiteindelijk mijn volgende B&B gevonden bij Leigh. Weer zo'n typisch Nieuw Zeelands huis met veel hout en een zwembad in de tuin. Groot terras en het is warm dus lang buiten zitten. Er zijn nog 2 Nederlanders die morgen weer naar huis gaan. Volgende week ben ik aan de beurt.
  • Woensdag 16 maart. Goed dat ik hier maar 2 nachten ben want er is hier niet zoveel te wandelen. Wel veel mogelijkheden om te duiken snorkelen, maar dat is niets voor mij. De omgeving is weer prachtig met veel palmen en doorkijkjes naar de oceaan. Er zijn een paar kleine wandelingen en die heb ik geprobeerd aan elkaar te rijgen tot een halve dagtocht. Eerst omlaag naar de Marine Haven (heeft niks met onze marine te maken) en vandaar een mooi kustpad omhoog tot een schitterend uitzichtpunt. Toen omhoog door een weiland, waar ik een mevrouw tegen kwam die weer heel vriendelijk vroeg waar ik vandaan kwam. Verder langs een aantal jonge stieren, best wel een beetje eng maar ze waren meer bang voor mij, want ze liepen weg. Daarna moest ik een stuk asfaltweg lopen om bij de volgende wandeling te komen. Helemaal steil omlaag tot een brug. Rechts daarvan moest volgens de kaart het pad beginnen. Nou er was een vaag paadje dat na 100 m niet verder ging en een meter boven een moerasachtig strandje stopte. Ik kon dus niet voelen of het te belopen was. Bovendien hing er verder een enorme boom over het strand waardoor ik door het water zou moeten. Dus ben ik maar teruggegaan, in de zon die steile weg weer omhoog. Er was nog een gravelweg die verder op het wandelpad uit moest komen. Zou ik het doen? Weer omlaag? Toch nieuwschierig deze weg genomen. Ik had tenslotte de hele dag de tijd. En ja hoor, er stond een markering en na heel veel trapjes, die slecht onderhouden waren, kwam ik op een pad langs en boven het water uit. Hier had ik op uit moeten komen. Toen was ik toch wel beniewd waar dat vandaan kwam. Dus links af geslagen , een mooi pad zonder stijgen en dalen, kronkelend langs de kust tot aan een kleine baai, waar een huis stond. Over het strandje de baai rondgelopen en ja hoor, daar zag ik in de verte de brug en de overhangende boom. Het was dus wel goed wat ik wilde maar het was totaal niet onderhouden. Vervolgens teruggelopen en de route vervolgd naar het plaatsje Leigh. Daar wat gegeten, er was niet veel te beleven, en teruggelopen via de weg naar mijn onderkomen. Het zwembad geprobeerd, maar het water was erg koud. De rest van de middag lekker lui gedaan op het terras. Morgen weer verder naar Omapere, nog wat noordelijker aan de westkust.
  • Er was de hele dag regen voorspeld, maar nu om 5 uur begint het pas. En een paar minuten later is het een tropische regenbui, terwijl ik richting zee nog blauwe lucht zie. Maar ik zit droog en koud is het niet.

Reacties

Reacties

Tjitta

Gezellig weer om je belevenissen te lezen!

Gerard en Renate

Je hebt veel dingen al gezien en beleeft, jammer dat het al op schiet dus nog even heel veel genieten ;-)

Nellie

Leuk dat je toch weer de weg vond. Wij zoeken ook altijd net zolang tot we er uit zijn. Geef niet op!!
Fijne dagen nog.

Pauline

ja, je hebt weer enorm veel beleefd. Toch gisteren even een moment om jouw zus te gedenken. Zo gaat het wel, stilstaan bij een dierbare herinnering.
De tijd gaat snel, maar ik denk dat je heel veel plezier hebt gehad. Geniet nog maar, zolang je nog daar bent.
Daaag.

Peter en Tineke

Ha Ria, ja, nog een week en dan ben je , denk ik, weer in Nederland!! Je hebt weer van alles beleeft en je hoofd zal wel vol zijn van alle indrukken die je opgedaan hebt. Maar je hebt nu ook weer leuke ontmoetingen gehad en je conditie is ,volgens ons, top!!!
Veel liefs van ons beiden, we genieten elke keer weer van jouw verhalen!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!